Projektas #3: Saul?s šviesos šviestuvas

Išmokite sukurti ir užprogramuoti šviestuv?, kuris ?sijungia ir išsijungia priklausomai nuo aplinkos šviesos, panaudodami „Maker Control Kit“ komplektuojam? robotikos rinkini? valdymo plokšt?s ir „Maker Kit 1“ komplektuojamo robotikos rinkinio komponentus.

Naudojant šviesos jutikl?, galite matuoti švies? šviestuvo buvimo vietoje, taip nustatant kada b?na didžiausias ir mažiausias šviesos kiekis. Naudokite gautas vertes, kad nustatytum?te, kada šviestuvas turi ?sijungti, o kada išsijungti. Pasilinksminkite naudodami savo saul?s šviesos šviestuv?!

PRATIM? TURINYS:

  • 1.1 pratimas: Išmatuokite aplinkos šviesos kiek?
  • 2.2 pratimas: Sukurkite saul?s šviesos šviestuv?

1.1 pratimas:  Išmatuokite aplinkos šviesos kiek?

Naudokite šviesos jutikl?, kad išmatuotum?te šviesos kiek? toje patalpoje, kurioje bus šviestuvas. Šviesos jutiklis rodys vert? nuo 0 iki 1023.

SUD?TINGUMO LYGIS: Pradedantiesiems.

PRATIMO TRUKM?: 20 min.

MEDŽIAGOS:

  • 1x šviesos jutiklis
  • 1x „4in1 Build & Code“ plokšt?
  • 1x USB – Mikro USB kabelis
  • Kompiuteris

Kas yra šviesos jutiklis?

Analoginis šviesos jutiklis yra rezistorius, kuris kei?ia savo elektrin? varž?, priklausomai nuo jam tenkan?io šviesos kiekio. Jis taip pat vadinamas fotorezistoriumi arba fotovarža.

JUNGTYS:

Prijunkite šviesos jutikl? prie „4in1 Build & Code“ plokšt?s analogin?s jungties A0.

Perži?r?kite kabeli? spalvas ir „4in1 Build & Code“ plokšt?s kontakt? spalvas, kad žinotum?te kaip sujungti. Kiekvienas kabelis tur?t? b?ti prijungtas prie jo spalvos:

PROGRAMOS KODAS:

Programa leidžia fiksuoti aplinkos šviesos kiek?, kur? jutiklis ?rašo kompiuteryje. Jis bus nuo 0 iki 1023.

Šiuos veiksmus galite atlikti naudodami „Arduino“ ir „Bitbloq“ programin? ?rang?, taip pat kit? suderinam? vaizdin? programavimo programin? ?rang?, naudojan?i? blokus. Žemiau pateikiamas programin?s ?rangos kodas, reikalingas kiekvienai programinei ?rangai.

„Arduino“ kodas

  1. Parsisi?skite „Arduino“ programin? ?rang?  ir atlikite ?diegimo proces?.
  2. Paleiskite program? ir nukopijuokite toliau pateikt? kod?:
    int pinlight = A0, luz; // Light sensor connected to analog port A0; light = Dependent on ambient light reading.
    
    
    void setup() {
      // Put your setup code here, to run once:
      Serial.begin (9600);
      
    }
    
    void loop() {
      // Put your main code here, to run repeatedly:
      //READ THE LIGHT INTENSITY FROM THE LIGHT SENSOR AND TURN THE LED10 ON OR OFF ACCORDING TO AN AVERAGE VALUE
      luz = analogRead( pinlight); // LIGHT INTENSITY READING FROM THE LIGHT SENSOR
      Serial.println (luz); // Show the value from the light sensor onscreen
    }
    
  3. Sukonfig?ruokite ir ?kelkite kod? pagal instrukcijas, kurios yra pateiktos  dokumente „4in1 Build&Code“ plokšt?s pirmieji žingsniai.

Kodas skirtas suderinamai vaizdinei programavimo programinei ?rangai, naudojan?i? blokus

  1. Parsisi?skite programin? ?rang? ir atlikite ?diegimo proces?.
  2. Paleiskite program? ir paleid? nukopijuokite ? j? toliau pateikt? kod?:
  3. 3. Sukonfig?ruokite ir ?kelkite kod? pagal šias instrukcijas:
    3.1. 3.1. Pasirinkite plokšt?s kuri? ketinate naudoti tip?. Jei naudojate „4in1 Build&Code“ plokšt?, jis yra Plokšt?s ? „Arduino Uno“ .3.2. Pasirinkite jungt?, prie kurios yra prijungta „4in1 Build&Code“ plokšt?.

     

    Jungtys ? Nuoseklioji jungtis ? COM (numeris jungties prie kurios yra prijungta plokšt?).

    3.3. ?kelkite ryšio program? tarp programos ir „4in1 Build&Code“ plokšt?s.. Jungtys ? Atnaujinti integruot? programin? ?rang?.

  4. 4. Tada nor?dami paleisti program? paspauskite žali? v?liav?l?.

„BitBloq“ kodas

  1. Parsisi?skite „BitBloq“ programin? ?rang?..
  2. Paleiskite „BitBloq“ program? ir paleid? nukopijuokite ? j? toliau pateikt? kod?:
    • Aparatin? ?ranga

    • Programin? ?ranga

  3. 3. Sukonfig?ruokite ir ?kelkite kod? pagal instrukcijas, kurios yra pateiktos dokumente „4in1 Build&Code“ plokšt?s pirmieji žingsniai.

Pastat? šviesos jutikl? toje vietoje kur stov?s šviestuvas ir prijung? j? prie „4in1 Build&Code“ plokšt?s, išmatuokite didžiausi? ?manom? šviesos kiek?, kuris gali b?ti patalpoje ir užfiksuokite jo vert?. Išmatuokite šviesos kiek? dar kart?, kai aplinkos šviesa yra tinkama šviestuvui ?sijungti ir užfiksuokite ši? vert?.

PRATIMO REZULTATAS:

Atlik? pratim? gausite šviesos reikšmes, kada šviestuvas turi ?sijungti, o kada išsijungti.

 

1.2 pratimas:  Sukurkite saul?s šviesos šviestuv?

Atlik? 1.1 pratim? sukonstruokite ir užprogramuokite šviestuv?. ?montuokite baltos spalvos LED, kad šviestuvas ?sijungt? ir šviest?, kai toje srityje šviesos yra nepakankamai.

SUD?TINGUMO LYGIS: Pradedantiesiems.

PRATIMO TRUKM?: 60 min.

MEDŽIAGOS:

  • 1x šviesos jutiklis
  • 1x baltos spalvos LED
  • 1x Bespalvis arba baltas plastikinis puodelis
  • 1x „4in1 Build&Code“ plokšt?
  • 1x USB – Mikro USB kabelis
  • Kompiuteris
  • Medžiagos skirtos pagaminti šviestuvo konstrukcijai
  • Klijai

JUNGTYS:

Naudokite jungt?, kuri? suk?r?te 1.1 pratimui atlikti.

STRUKT?ROS SUK?RIMAS:

Šviestuvo konstrukcijai sukonstruoti naudosite 150 mm x 18 mm medines lenteles ir plastikin? puodel?, kuris yra baltas arba bespalvis.  Parsisi?skite greito sumontavimo vadov? ir atlikite nurodytus veiksmus.

PROGRAMOS KODAS:

1.1 pratimo metu nustat?te didžiausi? ir mažiausi? šviesos vert? patalpoje, kuriai esant, j?s? nuomone, šviestuvas turi ?sijungti.

Programa veikia taip: Kai šviesos jutiklio vert? yra mažesn? už minimali? vert?, baltos spalvos LED ?sijungs, kad apšviest? patalp?.

Kai šviesos jutiklio vert? yra didesn? už minimali? vert?, baltos spalvos LED išsijungs, nes patalpoje šviesos bus pakankamai.

„Arduino“ kodas

  1. Parsisi?skite „Arduino“ programin? ?rang?  ir atlikite ?diegimo proces?.
  2. Paleiskite program? ir nukopijuokite toliau pateikt? kod?:
    int pinlight = A0, luz; // Light sensor connected to analog port A0; light = Dependent on ambient light reading.
    int led10 = 10; // White LED connected to digital port 10
    
    void setup() {
      // Put your setup code here, to run once:
      pinMode ( led10, OUTPUT); // Configuration of the LED
    }
    
    void loop() {
      // Put your main code here, to run repeatedly:
      //READ THE LIGHT INTENSITY FROM THE LIGHT SENSOR AND TURN THE LED10 ON OR OFF ACCORDING TO AN AVERAGE VALUE
      luz = analogRead( pinlight); // LIGHT INTENSITY READING FROM THE LIGHT SENSOR
      if (luz > 400) // IF THE VALUE IS GREATER THAN 400
      {
        digitalWrite ( led10, LOW); // LED10 = OFF
      }
      else // IF IT IS LESS THAN 400
      {
        digitalWrite ( led10, HIGH); // LED10 = ON
      }
    }
    
  3. Sukonfig?ruokite ir ?kelkite kod? pagal instrukcijas, kurios yra pateiktos  dokumente „4in1 Build&Code“ plokšt?s pirmieji žingsniai.

Kodas skirtas suderinamai vaizdinei programavimo programinei ?rangai, naudojan?i? blokus:

  1. Parsisi?skite programin? ?rang? ir atlikite ?diegimo proces?.
  2. Paleiskite program? ir paleid? nukopijuokite ? j? toliau pateikt? kod?:
  3. Sukonfig?ruokite ir ?kelkite kod? pagal instrukcijas, kurios yra pateiktos dokumente „4in1 Build&Code“ plokšt?s pirmieji žingsniai.

„BitBloq“ kodas

  1. Parsisi?skite „BitBloq“ programin? ?rang?.
  2. Paleiskite „BitBloq“ program? ir paleid? nukopijuokite ? j? toliau pateikt? kod?:
    • Aparatin? ?ranga

    • Programin? ?ranga

  3. Sukonfig?ruokite ir ?kelkite kod? pagal instrukcijas, kurios yra pateiktos pateiktos dokumente „4in1 Build&Code“ plokšt?s pirmieji žingsniai.

PRATIMO REZULTATAS:

Šviestuvas ?sijungia ir išsijungia automatiškai priklausomai nuo patalpos aplinkos šviesos. J?s suk?r?te savo saul?s šviesos šviestuv?!